מאמרים וטיפים

»

היה מנוע? המדריך המלא לסוגי מוסכים

היה מנוע? המדריך המלא לסוגי מוסכים

קמתם בבוקר וגיליתם דליפה מתחת לרכב. אחרי שסיננתם כמה קללות, אין ברירה אלא ללכת למוסך. לאן להגיע - מוסך מורשה, כללי או מרכזי? מורה נבוכים 


חדש או ישן, רכב הוא עסק יקר. אבל בעוד רכב חדש פשוט עולה הרבה כסף במכה אחת, רכב ישן עולה הרבה כסף לאורך זמן. וככל שהוא יותר ישן, כך כמובן גדל מספר הביקורים שאנחנו חייבים לעשות במוסך. ביקורים במוסך הם תענוג בערך כמו ביקורים אצל רופא שיניים, אבל בשני המקרים אין באמת ברירה.   

כניסה לעולם המוסכים יכולה להיות חוויה לא נעימה. התפיסה הרווחת מחלקת את המוסכים לשני סוגים: מוסכים מורשים, שאמורים לנקות לנו את הראש מדאגות, אבל כשיוצאים משם, ולא חשוב מה היתה הבעיה, משאירים לפחות חצי משכורת. ויש את המוסכים הרגילים, שבדרך כלל באים עם שמות כמו 'האחים' או 'הגיסים', שרמת האמינות והמקצועיות שלהם רחוקה מלהיות תעודת ביטוח, אבל לפחות הם לא מרוששים את הכיס. 
זו, כאמור, התפיסה הרווחת, אבל המציאות, כמו תמיד, מורכבת יותר. לכן צריך להתייחס לכל מקרה ולכל מוסך לגופם, בלי דיעות קדומות. לפני שבוחרים מוסך, יש מספר עקרונות כלליים בתוך העולם המורכב הזה שכדאי לדעת ולהבין. הנה כמה מהם.
  

שלא כדרך הצבע: מורשה או כללי?

לא כל מוסך מטפל בכל סוגי הרכב, ובדרך כלל קיימת חלוקה לפי יצרנים. זה יכול לבלבל קצת, אבל סביר להניח שלמכוניות השכיחות יימצא תמיד מוסך בכל אזור תעשייה של עיר גדולה. 

בהכללה גסה, יש שני סוגים של בעיות ברכב: אסתטיקה ותפקוד שוטף. אסתטיקה מתייחסת כמובן לפחחות, צבע ואביזרים חיצוניים כמו פנסים ומראות, וגם לאביזרים פנימיים שאין להם קשר ישיר לעבודת המנוע. במקרים כאלו אין מניעה להשתמש בשירותים של מוסך כללי. כל מוסכניק יכול לצבוע, והמחיר יהיה נמוך יותר. 

לא זו התמונה כשמדובר בתפקוד הרכב ובבעיות במנוע. במקרים כאלה זה לא רק המחיר, אלא גם הבטיחות, ולכן מומלץ ביותר להגיע למוסך מורשה. נכון שיש מוסכים כלליים שיעשו את העבודה כמו שצריך, אבל באמת שלא כדאי להסתכן. כי כשמחליפים גיר או חלפים במנוע, חשוב מאוד שהחלקים יהיו מקוריים של היצרן, כך שיתאימו לרכב בצורה אידיאלית. שימוש בחלקים לא מקוריים דומה להשתלת איבר מלאכותי בגוף של אדם. לפעמים הגוף פשוט דוחה את האיבר. 
  

כיצד לזהות מוסך מורשה?

אז מה הופך מוסך למורשה? מאוד פשוט: מוסכים מורשים הם אלה שקיבלו רישיון ממשרד התחבורה. המשמעות המעשית היא שהם עובדים תחת הפיקוח והחוקים של משרד התחבורה, כך  שאם קיבלתם טיפול לא מקצועי - יש לכם כתובת. אתם יכולים להתלונן אצל איגוד המוסכים ותהיה לכך השלכות לגבי המוסך. מוסכים מורשים מחויבים לספק שרות מקצועי ואמין, אבל כאמור גם לא זול. 

כדי לזהות מוסך מורשה אפשר לברר באתר האינטרנט של משרד התחבורה, או לחלופין לבקש רישיון מהמסך עצמו. מוסך מורשה בדרך כלל ישמח מאוד להציג את תעודתו בכל מקום גלוי. אם אין שום שלט או תעודה, כדאי להתחיל לחשוד, וצריך לדעת שהשילוט אמור לכלול גם פירוט של שעות עבודה ואחריות לגבי חלפים.

סוג נוסף של מוסכים מורשים נקרא 'מוסכים מורשי יבואן'. ההבדל הוא שהמוסכים האלה עובדים לפי  התקנים של יבואן רכב ספציפי, אחרי שקיבלו ממנו הסמכה.
  

מוסך מרכזי: קווים לדמותו

בנוסף, ניתן להגיע למוסך המרכזי, שהוא מוסך מומחה ומקצועי, והטיפול בו כולל את כל סוגי המכונאות האפשריים. מוסך מרכזי אמור לעבוד תמיד לפי הספר ולעמוד בתקנים המחמירים ביותר. בכל הנוגע לאמינות ובטיחות, זה המקום העדיף, והאמת היא שגם חוויית הביקור במוסכים מרכזיים נעימה קצת יותר, כולל חדר המתנה נוח למדי. כל זה, כמובן, מוביל לנזק גדול יותר לכיס, אז צריך לקחת את זה בחשבון.
 
בקיצור, צרות ברכב זה נדנוד שמסוגל לגרום גם לאדם הרגוע ביותר לסנן קללה או שתיים, אבל בסופו של דבר זו לא טרגדיה. הכי חשוב הוא להבין מהן הבעיות ולדעת בדיוק איזה מוסך מתאים לכם. בעיות חיצוניות אפשר לפתור יחסית בזול, אבל אם לומר בכנות, בענייני מנוע צריך לטפל רק במוסך מורשה או מרכזי. שום טיפול לא יותר יקר מהחיים שלכם. 
 ---------------------------------------

מקור : http://www.d.co.il/Article2779/

כל הזכויות שמורות לאביבי פסטרנק © | טלפון: 052-8895228
צור קשר
טלפון: 052-8895228
התחלת בנייה: 30-01-17 | סיום בנייה: 07/04/17 | sochen24.co.il